31 May 2010

MANA SATU PILIHAN KITA.


Mana Satu Pilihan Anda, Cara A atau Cara B?
Jika anda ada RM100 untuk simpanan bulanan buat pelajaran anak tersayang mana yang anda pilih, cara A atau cara B (lihat lakaran di bawah).
Cara A 
Anda bermula dengan tabung kecil melalui simpanan bulanan ke akaun simpanan, tabung haji atau mana-mana simpanan bagi mencapai matlamat tabung besar. Katakan jangkamasa 20 tahun untuk sampai ke matlamat tabung besar. Adakah ianya pasti tercapai? Dalam perjalanan menuju ke tabung besar sudah pasti ada kemungkinan yang tak mampu kita duga, maka matlamat untuk capai tabung besar belum dapat dipastikan lagi. Andainya dipertengahan jalan berlaku musibah yang membuatkan kita tidak mampu mencarum lagi, dana untuk anak tersayang telah terhenti di kawasan berlorek merah seperti lakaran di bawah.

Cara B
Masih sama, anda membuat sumbangan bulanan RM100 tapi kali ini dengan MAA takaful. Maknanya anda telah mengaktifkan tabung besar untuk anak anda dan anda. Anda tidak perlu risau lagi jika dipertengahan jalan ada musibah yang menimpa diri dan anda tidak lagi berupaya mencarum. Takaful akan melunaskan sumbangan bulanan anda. Dengan Takaful, tabung besar untuk anak dan anda telah tersedia sebaik sahaja anda buat sumbangan pertama.
RENUNG-RENUNGKANLAH DEMI MASA DEPAN KELUARGA TERSAYANG, BUATLAH PILIHAN YANG BIJAK HARI INI. ANDAINYA CARA B PILIHAN ANDA, HUBUNGI SAYA UNTUK ILUSTRASI PERCUMA BUAT SI MANJA, KELUARGA DAN JUGA DIRI ANDA.
— feeling wonderful.